13 września 2016 Udostępnij

NextClick jako narzędzie dystrybucji treści

content marketing - poradnik

Dostarczenie użytkownikowi treści jak najbardziej odpowiadającej jego zainteresowaniom jest celem każdego reklamodawcy. Stosując narzędzia oparte na mechanizmach analizy behawioralnej oraz geotargetowania, takie jak NextClick, można uzyskać wysoki poziom konwersji.

NextClick, widget należący do Scoop, umożliwia bieżącą analizę zachowań milionów użytkowników w sieci. Opiera się na analizie behawioralnej użytkowników oraz ich geolokalizowaniu, m.in. za pomocą analizy numerów IP, z których nastąpiło połączenie, a które są przypisane do konkretnych regionów. Widget rekomenduje użytkownikowi przeglądającemu stronę treści odpowiadające jego profilowi zainteresowań. Profil natomiast budowany jest m.in. na podstawie sposobu poruszania się po serwisie oraz odwiedzanych stron (analiza plików cookie).

Z narzędzia NextClick korzystają najwięksi wydawcy w Polsce, w związku z tym zasięg sieci obejmuje kilkanaście milionów realnych użytkowników, wśród których bez problemu odnajdziemy osoby z naszej grupy docelowej. Na podstawie tego, kim są oraz czym się interesują, tworzymy profil behawioralny – przykładowo, sylwetkę osoby zainteresowanej marketingiem internetowym, poprawą wskaźnika konwersji i stworzeniem kampanii content marketingowej. Do niej możemy teraz skierować sprecyzowany komunikat promocyjny, mający zachęcić do wizyty na stronie docelowej, gdzie czekać będzie np. poradnik do pobrania. Jednocześnie targetowanie behawioralne można wykorzystać przy proponowaniu osobom z naszej grupy docelowej artykułów, które stworzymy, a które nawiązują do tematyki raportu. One również będą zawierać link kierujący na landing page, z możliwością jego pobrania.

Więcej ruchu w kanale mobile

Geotargetowanie staje się coraz istotniejsze, jeśli weźmiemy pod uwagę wzrost liczby urządzeń mobilnych na rynku. Coraz większy ruch przez kanał mobilny to również coraz więcej aplikacji i możliwych geolokalizacji, na których możemy opierać swoje działania reklamowe. Tym bardziej że użytkownicy nie rozstają się ze swoimi smartfonami. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych w ubiegłym roku przez naukowców z Uniwersytetu w Lancaster. Okazało się, że badani w wieku 18-33 lat korzystali ze swoich smartfonów przez co najmniej 5 godzin dziennie, zaglądając do nich średnio 85 razy w ciągu doby. Pomiary zostały przeprowadzone za pomocą aplikacji, która przez dwa tygodnie mierzyła użycie telefonów.

Z kolei z badania „Global Mobile Consumer Survey”, przeprowadzonego w ubiegłym roku przez Deloitte, wynika, że sześć na siedem osób sprawdza swój telefon w ciągu godziny od przebudzenia. Co ciekawe, im młodszy użytkownik, tym czas od momentu obudzenia do pierwszego skorzystania z telefonu skraca się do maksymalnie kilku lub kilkunastu minut (62 proc. osób w wieku 18-24 lat). Z badania wynika również, że po smartfona najczęściej sięgamy w miejscu pracy (45 proc. głosów), podczas podróży środkami komunikacji miejskiej (40 proc.), spaceru (32 proc.) oraz zakupów (26 proc.).

Dzięki wiedzy o wykorzystywanych przez użytkownika aplikacjach mobilnych oraz znajomości jego lokalizacji, mamy szansę odpowiednio spersonalizować komunikat reklamowy. To natomiast pozwoli nam na efektywniejsze wykorzystanie budżetu. Narzędzia służące do geotargetowania będą w tej sytuacji nieodzowne, a metody doboru treści do preferencji są coraz doskonalsze.

Przykładem jest zarówno analiza behawioralna, jak i geotrapping, opierający się na wyborze użytkowników docelowych na podstawie położenia w przestrzeni i czasie. Jego zaletą jest możliwość emisji contentu na podstawie przeszłego zachowania użytkownika lub jego lokalizacji. W ten sposób możliwe staje się przesłanie w określonym czasie komunikatu nawiązującego do wydarzenia lub aktywności użytkownika z przeszłości.

content marketing - poradnik

 

rekomendacjatresci.pl